فقط هدف را ببین !

کمانگیر پیر و عاقلی در مرغزاری در حال آموزش تیراندازی به دو جنگجوی جوان بود. در آن سوی مرغزار نشانه ی کوچکی که از درختی آویزان شده بود به چشم می خورد. جنگجوی اولی تیری را از ترکش بیرون می کشد. آن را در کمانش می گذارد و نشانه می رود. کماندار پیر از او می خواهد آنچه را می بیند شرح دهد.

می گوید: «آسمان را می بینم. ابرها را. درختان را. شاخه های درختان و هدف را.» کمانگیر پیر می گوید: «کمانت را بگذار زمین تو آماده نیستی.»

جنگجوی دومی پا پیش می گذارد .کمانگیر پیر می گوید: «آنچه را می بینی شرح بده.»

جنگجو می گوید: «فقط هدف را می بینم.»

پیرمرد فرمان می دهد: «پس تیرت را بینداز. تیر بر نشان می نشیند.»

پیرمرد می گوید: «عالی بود. موقعی که تنها هدف را می بینید نشانه گیریتان درست خواهد بود و تیرتان بر طبق میلتان به پرواز در خواهد آمد.»

تمرکز افکار بر روی هدف به سادگی حاصل نمیشود.اما مهارتی است که کسب آن امکانپذیر است و ارزش آن در زندگی همچون تیراندازی بسیار زیاد است.

چهار ایرانی در راه داوری قاره ای .

یک دوره سمینار داوری از سوی فدراسیون جهانی (فیتا) و کنفدراسیون آسیا 30 اردیبهشت ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار می‌شود.
به گزارش سویس خبری هیات استان تهران :حسین نصیری نژاد و داود نعمتی نیا داوران بین‌المللی و غزاله رسولی و مهناز عبدالکریمی داوران ملی از سوی فدراسیون ایران برای شرکت در این سمینار چهار روزه اعزام می‌شوند.


  


  

 

 
در این سمینار از داوران آزمون گرفته می‌شود و در صورت موفقیت مدرک داوری قاره‌ای داده خواهد شد.
این سمینار زیر نظر رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی "مورتون ویل من " برگزار می‌شود.


برنامه هفته چهارم .

برنامه هفته چهارم لیگ تیراندازی با کمان اعلام شد

روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان اعلام کرد، هفته چهارم لیگ تیراندازی با کمان این هفته در دو رشته ریکرو و کامپوند برای آقایان و در رشته ریکرو برای بانوان پیگیری خواهد شد در پایان هفته سوم پرسپولیس در هر دو رشته در صدر قرار دارد و تیم های ایدم تبریز، قزوین و علوم پزشکی گیلان در تعقیب این تیم هستند و در ریکرو بانوان پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد، تربیت بدنی لرستان و ایدم تبریز در مکانهای دوم و سوم می باشند مسابقات لیگ تیر اندازی با کمان در مسافت 18 متر و در سابت تخصصی تیراندازی با کمان در روز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود